Hajrá műkereskedelem!

Múlthéten a teljes magyar és nemzetközi sajtó a Stuart Little kisegérből előkerült Berény Róbert festményről írt, de a cikkekben a történetnek inkább a vicces és érdekes, mintsem a művészettörténeti oldala jelent meg. Fogalmam sincs, hogy ki írja a RumNapló nevű blogot, ami főleg magyar festményaukciókon felbukkanó egy-egy műtárgyat elemez, de tegnap durva kritikát kezdett el megfogalmazni Virág Judittal szemben Az ülve alvó nő, avagy lufi a Ridikülben I. rész címen, amit így fejezett be:

Mit jelent, mit jelenthet mindez? Az eddigieket összefoglalva talán azt, hogy Berény az 1892-1919 közötti időszakban, ismertségével és elismertségével, művészetének erejével csak a 15. helyre lett jó a Kieselbach által generált versenyben. Az 1919 és 1964 közötti években viszont 27.-ként már a top 30-ba is alig fért bele. És pont ez az az időszak, amikor a „világ legismertebb magyar festménye”, az aktuális Virág Judit-aukció kiemelt fődarabja, az Alvó nő fekete vázával megszületett. Az 1920-as évek végén járunk.

Folytatom……

Amikor ma újra megnyitottam a blogolvasómat, már csak egy törölt második részt találtam, idézem:

Ezt a blogot talonba tettem, mert ugyan minden szava igaz és vállalom, de túl személyesre sikeredett és ez nem szolgálja azt az ügyet, nem segíti azt a célt, amit kitűztem magam elé.

És egy friss posztot találtam, ami így kezdődik:

A mai napon nem kevesebb mint hat olyan baráti e-mailt vagy telefonhívást kaptam, melyek a legnagyobb jóindulattal és értem aggódva figyelmeztettek, hogy vigyázzak magamra, jobb lenne ha leállnék azzal amit csinálok, mert nagyon komoly érdekeket sértek a blogommal. Már gyűjtik rólam az adatokat, hogy szakmailag lejárassanak, be akarnak perelni meg miegymás.

Majd felszólítja a műkereskedőket és aukciósházakat, hogy csatlakozzanak ahhoz a felfogáshoz, amit ő és támogatói képviselnek, aminek célja, hogy a műkereskedelem tisztábbá, átláthatóbbá és korrektebbé váljon. Hát hajrá!

kisegeres_bereny

You may also like...